Kære kunde
Statens Administration har et stort fokus på at sikre en høj kvalitet i vores ydelser, så de giver værdi hos jer, vores kunder. Som led i dette har vi gennem længere tid arbejdet med kortlægning af iboende risici og kontroller i vores kundevendte lønudbetalingsprocesser.
Vi vil løbende udbygge denne kortlægning til ligeledes at omfatte vores processer på andre regnskabsområder.
Formålet er at stille helt skarpt på, hvor vi skal fokusere ekstra samt tilsikre, at vi sætter de rigtige og mest effektive kontroller op. På den måde kan I som kunder overdrage opgaveløsningen til os med en forvisning om, at den håndteres på den bedste måde.
Vores kortlægning har også til formål at øge gennemsigtigheden af Statens Administrations lønprocesser, hvorfor I som kunder fremover kan se risici og deraf følgende kontroller, som er defineret i Statens Administrations del af opgavesplittet. Det skal bidrage til, at vi i den samlede proces, end-to-end, kan tilrettelægge den mest hensigtsmæssige opgaveløsning – også på kontrolopgaven – så vi ikke bruger ressourcer på de samme opgaver.
|