Nyt fra Statens Administration
Statens Administration - logo
04/05/2022
 
 

Giv os gerne besked, hvis I modtager afslag på covid19-refusion

Hvis I får afslag på covid19-refusioner, får Statens Administration ikke automatisk besked. Sagerne fremgår derfor som åbne i jeres kunderapport, indtil Statens Administration gennem telefonisk eller skriftlig opfølgning konstaterer, at sagen kan lukkes, fordi I har modtaget afslag.
 
Da der i øjeblikket er ekstraordinært mange refusionssager grundet covid19-refusioner, kan I opleve at have mange åbne sager i jeres kunderapporter, som reelt kan afsluttes, fordi I har modtaget afslag på refusionsansøgningen.

Hvis I sender afslaget til Statens Administration, kan vi hurtigt afslutte sagen, og I får derved hurtigere og mere retvisende kunderapporter. Derudover sparer både I og vi tid på telefoniske eller skriftlige opfølgninger.

Afslaget skal sendes ind til os via blanketten ”Andre indberetninger”.
 

Særligt for institutioner, der netop har implementeret StatensHR

Når I er kommet på StatensHR, skal I markere på blanketterne, at I selv har tastet sagen i StatensHR.
 
Husk også, at sagen skal være 2.-godkendt hos jer, inden blanketten indsendes. Har I spørgsmål i forhold til ovenstående, er I meget velkomne til at kontakte os.
» Find jeres kontaktperson på statens-adm.dk
 

Barsels- og sygdomssager trækkes automatisk via Virk.dk

For barsels- og sygdomssager kan Statens Administration trække udbetalingsinformationen automatisk via Virk.dk. For denne type refusion behøver I derfor ikke at indsende bogføringsbilag og udbetalingsmeddelelser til os via blanketten ”udbetalingsmeddelelser”.
 
Alle øvrige informationer vedrørende udbetalinger af refusion i forbindelse med fleksjob, ressourceforløb, løntilskud, voksenelever, plejevederlag og personlig assistance samt breve vedrørende VEU og AUB, indsender I selvfølgelig fortsat via blanketten ”udbetalingsmeddelelser”.