Nyt fra Statens Administration
Statens Administration - logo
21/10/2024
 
 

Ændret periode for indberetning af delvist sygefravær

I forbindelse med Statens Administrations overgang til Økonomistyrelsens nye refusionssystem, Statens Refusion, kan der forekomme ændringer til refusionsprocessen. Det gælder for eksempel i forbindelse med indmelding om sygefravær.
 
Da Statens Refusion er opsat med foruddefinerede standarder for anmodningsperioder, er det nødvendigt, at I tilpasser jeres indmeldinger om sygefravær til systemets perioder.
Fra den 1. november skal oplysninger om delvist sygefravær indberettes for hele uger ved udgangen af en måned. Der er ingen ændringer til processen for indberetning af fuldtidssygefravær.

Delvist sygefravær

Når I indsender oplysninger om refusion for delvise timer, skal disse som nævnt indsendes for hele uger ved udgangen af en måned. Det vil sige, at I for oktober 2024 sender timer til og med uge 43, da uge 44 slutter søndag den 3. november 2024. Når I sender timer for november 2024, indberettes timer for uge 44 til og med uge 47, da uge 48 slutter i december 2024. Dette gælder også refusion for ressourceforløb ved delvist sygefravær.
 
Blanketten med oplysninger om refusion for delvise timer skal I fortsat sende til Statens Administration via Lønportalen senest den 12. i den efterfølgende måned. Ved raskmelding kan der altid sendes timer til og med sidste fraværsdag – her indberettes ikke i hele uger.

Fuldtidssygefravær

Når der anmeldes sygefravær for fuldtidssygemelding, søger Statens Administration fuld refusion, indtil I indsender blanket i Lønportalen med oplysninger om delvis genoptagelse af arbejdet eller raskmelding. Processen ændrer sig dermed ikke.

Har I spørgsmål, kan I kontakte Kundebetjening ved at ringe på 3392 9800 eller skrive til loen@statens-adm.dk.
» Se refusionsfrister på statens-adm.dk